Jak efektywnie korzystać z tachografu drugiej generacji?

Inteligentne tachografy drugiej generacji wkraczają na pokłady pojazdów użytkowych. To bardzo dobre, nowoczesne urządzenia, które ułatwią życie zarówno osobom zarządzającym flotami, jak i kierowcom, a nawet kontrolerom.

Prawo unijne stanowi, że tachografy drugiej generacji powinny znaleźć się na wyposażeniu wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdów użytkowych o masie powyżej 3,5 tony do 21 sierpnia 2023 roku. Natomiast w lipcu 2026 r. upłynie termin, kiedy wszystkie pojazdy użytkowe o masie powyżej 2,5 t, jakie wykonują międzynarodowe przewozy, również będą musiały zostać wyposażone w takie urządzenia. Przyjrzyjmy się tachometrowi DTCO 4.1 i sprawdźmy, co on umożliwia.

Tachometr DTCO 4.1 – zalety i korzystanie

Z nowoczesnego, inteligentnego tachometru DTCO 4.1 korzysta się w sposób bardzo podobny do starszych generacji tych urządzeń. Model ten całkowicie spełnia wszystkie wymogi prawne określone w Pakiecie Mobilności UE, ale zachowuje znajomy koncept obsługi. Sprawia to, że kierowcy w zasadzie nie muszą przyzwyczajać się do skomplikowanych, odmiennych niż dotychczasowe rozwiązań, ani uczyć niczego nowego. Aplikacja konfiguracyjna DTCO sprawia, iż urządzenie jest szybkie i łatwe w konfiguracji.

DTCO 4.1 ma jednak znacznie więcej funkcji niż tachografy pierwszej generacji, dzięki czemu korzystanie z niego jest o wiele prostsze. Przede wszystkim, automatycznie rejestruje przekroczenie granicy samodzielnie, co eliminuje obowiązek każdorazowego zatrzymywania się przy ich przekraczaniu.

Kontrola i pobieranie danych obsługiwane są za pomocą Bluetooth®, toteż kierowca nie musi się zatrzymywać, jeśli kontrolujący ma odpowiednie urządzenie do sczytywania informacji.

Tachograf drugiej generacji posiada standaryzowany interfejs ITS dla systemów zarządzania flotą, co ogromnie ułatwia ten proces.

Urządzenie obsługuje rozszerzone zasady czasu pracy pojazdu i odpoczynku kierowcy w podróżach międzynarodowych, a przy tym posiada wydłużony czas na wpis manualny.

Wystarczy po prostu zainstalować DTCO 4.1 w samochodzie i skonfigurować. Tachograf ten jest w pełni kompatybilny ze wszystkimi, powszechnie stosowanymi rozwiązaniami do profesjonalnego zarządzania flotą, toteż użytkowanie go nie nastręczy problemów organizacyjnych ani prawnych.

Cyfrowe zarządzanie flotą

Sam tachograf to jednak nie wszystko. Powinien on być zintegrowany z systemem zarządzania flotą. Warto w tym celu skorzystać z VDO Fleet Services – https://www.fleet.vdo.pl, oferującej cyfrowy system zarządzania flotą. W ofercie znajdziemy:

  1. Tachograph Management – narzędzie oferujące możliwość optymalizacji i automatyzacji zarządzania flotą, przy jednoczesnym spełnieniu wymogów prawnych; jest bezpieczne, oparte na chmurze i dostępne niezależnie od miejsca.
  2. Tachograph Live Services – narzędzie to pomaga nie tylko w zakresie optymalizacji tras przejazdu, ale też w dokładnej analizie lokalizacji pojazdu i komunikacji z klientem w zakresie czasu dostawy. 
  3. Remote Download – w pełni zautomatyzowany proces pobierania danych z tachografów, całkowicie zgodny z obowiązującym prawem.
  4. Partner Solutions – inteligentny interfejs pozwalający importować i/lub eksportować dane do dowolnego systemu, w celu zoptymalizowania procesów biznesowych.
  5. Safety Solutions – cyfrowa kontrola pojazdów.

Tachograf DTCO 4.1 jest w pełni kompatybilny z funkcjami VDO Fleet Services. Dlatego używanie go jest nie tylko proste i ergonomiczne, ale też zwiększające efektywność oraz gwarantujące zgodność z prawem.

Tachografy drugiej generacji i inne nowoczesne technologie sprawiają, że zarządzanie flotą jest efektywne i wygodne. Są to narzędzia znacząco usprawniające spedycję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj